woensdag 15 december 2010

A little bit of Christmas.




Aangezien de eerste dozen al ingepakt staan voor onze verhuizing in januari, voel ik er niet zoveel voor om de kerstdozen uit te pakken. De kerstversiering hou ik daarom maar rustig.
Maar eigenlijk bevalt het me wel, een snoer lichtjes, kaarsjes een enkele kerstbal en dan is er toch  kerstsfeer in huis


Because we are moving in january I don't feel like making al lot of work of decorating our home for Christmas. But there have to be a little bit of decoration, so I use some christmas stuff, some candles and a little bit of glitter. And so it feels like Christmas.










Tussendoor heb ik tijd gevonden om de salontafel een geheel andere uitstraling te geven. De tafel was nogal beschadigd door vocht. En ik heb de stoute schoenen aangetrokken, heb een schuurmachine in de hand genomen en ben aan de gang gegaan. Het resultaat mocht er zijn vind ik zelf. Onder de donkere laklaag kwam een prachtig eiken tafelblad tevoorschijn. Een laagje white-wash eroverheen, witgeverfde poten, met als resultaat een tafel waar we helemaal blij mee zijn.
Ook de eettafel moest eraan geloven, foto's hiervan in de volgende post want op dit moment ligt ie vol met van alles en nog wat !!!!

Hieronder de voor en na foto's van de salontafel.


7 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,

    Met een paar Kerstspulletjes kun je best al een goede Kerstsfeer creëren hoor! Daar heb je beslist geen boom voor nodig vind ik!

    Je tafel is geweldig geworden! Helemaal top! Een geweldig idee!

    Meid, ik ben echt niet jaloers op je......verhuizen in Januari!!

    Niet mijn hobby!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schittetrensd je foto's Marja, inderdaad met niet echt veel kerstspulletjes is een groots effect te bereiken, heel erg mooi wat je laat zien. En de metamorfose van je tafel.....SUPER geworden, maar goed dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken. Best eng naturlijk maar het resultaat is PRACHTIG geworden!!!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je tafel mooi geworden zeg, echt je hebt eer van je werk! Leuk om voor zo'n verhuizing weer met alles aan de slag te gaan. Ik ben hartstikke benieuwd, maar ik weet zeker dat jullie er met heel veel plezier weer een prachtig paleisje van gaan maken! Ik vind je huis al helemaal geweldig in Kerstsfeer! Ach zoveel heb je niet nodig toch? Ik kreeg het afgelopen zaterdag helemaal op mijn heupen, nog snel even voor Eva haar verjaardag een Kerstboom kopen, takken halen uit het park (van het snoeiafval). De helft van de dozen kerstversiering naar beneden. 's Avonds zag ik wel dat ik onmogelijk overal een toefje Kerst kon plaatsen èn de Kerstboom, dus die heb ik buiten gelaten, maar ben met de takken enzo aan de slag gegaan. En zal ik je eens wat zeggen; eigenlijk is de boom helemaal niet meer nodig! 'Ik denk dat ik hem dit jaar maar gelijk in de GFT bak gooi', zei ik tegen Vince, maar die wil daar niet van weten. Zou een hoop werk schelen haha! Ik wens jullie nog gelukkige dagen in jullie Kersthuis en heel veel creativiteit, volgens mij ben jij in ieder geval helemaal in je element! Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marja,
    Hoe mooi is je salon tafel wel geworden. Wat dat toch kan doen een ander kleurtje en erg mooi die foto's van je kerstversiering hoor.
    Lieve kerstgroetjes Carine.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens een metamorfose, het ziet er prachtig uit. En duurzaam!!!

    Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hay Marja,

    Wat een prachtige foto's van deze geweldige kerstsfeer!

    Ik wil je bedanken voor je lieve kerstgroet...en hierbij wil ik jou en je familie heerlijke warme, liefdevolle kerstdagen wensen..
    En natuurlijk een mooi en gezond 2011!

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. All is lovely, Marja!
    Just wanted to wish you and your family a Merry Christmas filled with love and peace.
    Monicax.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...