maandag 20 april 2015

Het in elkaar zetten van de deken.

 

Omdat er ondertussen al aardig wat blokken gehaakt zijn.
Krijg ik vragen over het in elkaar zetten van de deken.
Natuurlijk kun je de blokken willekeurig aan elkaar zetten.
Ikzelf heb ze in gelijke banen aan elkaar genaaid.
Dus 6 blokken Grannies, 2x 6 blokken strepen, 2x 6 blokken van 4 verschillende onderdelen en 6 blokken van 1 en dezelfde steek.
Doe lekker je eigen ding.
De blokken zijn aan elkaar genaaid.
Onderaan deze post zie je 2 foto's van de manier waarop ik dit heb gedaan.











Bij het aan elkaar haken van 2 verschillende blokken gebruik ik het donkerste garen.
Voorbeeld:
Cream en Plum (zie foto hierboven)
Kleur Plum gebruikt om aan elkaar te naaien.
Het lijkt misschien onlogisch om de donkere kleur te gebruiken.
Maar de lichtere kleur valt veel meer op.
Probeer het maar eens uit.
Maar ook hiervoor geldt: gewoon doen wat je zelf het mooist vind.




 
Voor het aan elkaar naaien van strepen en effen gebruik de kleur van het garen van het effen blok.
Heb je nog vragen of op en aanmerkingen:




2 opmerkingen:

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...