dinsdag 29 december 2015

Zo aan het einde van het jaar...............


Zo aan het einde van het jaar.
Kijk ik altijd terug naar het afgelopen jaar.
Ik blader door mijn foto's.
Om er foto collage's van te maken.



2015
Was een jaar waarin er weer hard gewerkt werd in de tuin.
We zaaiden en oogsten.
Wieden onkruid.
Genoten van de vele bloemen.
Ik maakte weer veel potjes jam.
Flessen met sap.
Bramen taarten werden gebakken.
Preisoep gemaakt.
Tomaten in overvloed werden, pastasauzen en tomaten prutjes.
Druiven groeiden de kast bijna uit.
Bietjes werden ingevroren en verdwijnen nu in heerlijke stampotjes.
Kilo's stoofperen werden geschild en ingemaakt.

Natuurlijk mislukte er ook wel het één en ander.
De bonen wilden niet groeien dit jaar, de gezaaide winterpeen verdween als sneeuw voor de zon, de uien bleken mini uitjes te zijn.
Al met al een vruchtbaar 2015.


2015
Het jaar van genieten met de kleinkinderen.
1, 5 en 9 jaar zijn ze nu.
We namen ze mee.
Naar het Amsterdamse bos (meerdere keren), de oudste mocht een week mee met de camper.
We deden een spokentocht, gingen samen hardlopen, deden spelletjes, het Muiderslot.
Gewoon veel leuks.


2015
Het jaar van wandelen en buiten zijn.
Heel veel wandelen.
En bijna altijd zijn mijn 2 vriendinnen daarbij.
Elke dag maak ik een lange wandeling met ze.
De polder in, langs het water, het strand enz.
We wonen in een omgeving waar heerlijk gewandeld kan worden.
Weer of geen weer.
De honden zorgen ervoor dat ik elke dag naar buiten ga.
En dat doet mij goed.


2015
Het jaar van er op uit met de camper.
Duitsland, Frankrijk en Nederland.
We zagen weer zoveel moois.
Fietsen, wandelen, lekker eten, boeken lezen, handwerken, puzzelen en lekker koken.
Dat hoort voor ons bij vakantie.


2015
Het jaar van koken en bakken.
Eten moet je elke dag.
En daarom kan je er maar beter een feestje van maken.
Bovendien hoeft lekker en gezond eten niet heel veel tijd te kosten.
Wat ik zoal maakte dit jaar ?
Teveel om op te noemen eigenlijk........maar een kleine greep.
Worteltaart, bramentaart, appeltaart, cake, koekjes, pizza, ovenschotels, hartige taarten, soep (heel veel soep, want ik ben gek op soep), sushi, salades, jam, sappen, brood enz. enz.
Eet smakelijk.


2015
Het jaar van buiten zijn en foto's maken.
De natuur is elke dag anders, je moet het alleen wel willen zien.
En ervan genieten.
Buiten zijn maakt je hoofd leeg.
Wanneer de wind om je oren blaast.
Je bijna niet vooruit komt.
Wanneer de zon schijnt.
Wanneer de vroege ochtendmist de wereld klein maakt.
Wanneer je de zon oranje op ziet komen.
Wanneer de regen op je paraplu tikt.
De vogels in het voorjaar je toezingen.
Ik kan en mag er elke dag van genieten.






2015
Het jaar van creatief bezig zijn.
Mijn passie, mijn "daar voel ik me goed bij".
Er werden weer vele meters gehaakt.
Er werd geborduurd.
Er zagen nieuwe beren het licht.
Ik liet met toch verleiden tot Quilten.
(en ik had nog zo gezegd dat ik er geen hobby meer bij wilde)
Maar ik ben bang dat ik verkocht ben.
Eindelijk heb ik ook de knoop doorgehakt om een creatieve ochtend/dag te gaan organiseren.
Inmiddels zijn we 3 keer bij elkaar geweest, en is zo'n ochtend/dag met gelijkgestemden natuurlijk super gezellig.

De volgende knutsel dag is inmiddels gepland, en wel op maandag  11 januari.
Mocht je in de buurt wonen (omgeving Leiden) en zin hebben om mee te handwerken stuur me dan even een mail. (rosabears@live.nl)



2015
Het jaar van de "Rosabears" deken.
In 2014 begon ik met het ontwerpen van een deken.
Vanaf januari 2015 plaatste ik elke vrijdag een nieuw patroon van een blok.
Het ging niet altijd zonder slag of stoot, maar alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.
Ik ontving foto's van de door jullie, lieve mee/aan haaksters, gehaakte deken.

Het was leuk en leerzaam om aan zo een, toch wel groot project, te werken.

In 2016 ga ik zeker door met het ontwerpen en delen van mijn patronen.
Even geen deken meer.
Er starten in 2016 weer zoveel van dit soort projecten.
Tijd voor andere ontwerpen.
Mochten jullie ideetjes hebben dan hoor ik dat graag.

Waren er in 2015 dan geen vervelende of nare gebeurtenissen ?
Ja die waren er ook.
Maar wanneer je mensen om je heen hebt die van je houden.
Die je in je waarde laten.
Er voor je zijn wanneer je ze nodig hebt.
Een berichtje sturen, aan je denken, je je hart laten luchten.
Dan mag je een dankbaar mens zijn.

Heb ik dan nog wensen voor 2016 ?
Mijn wens is dat we met elkaar wat verdraagzamer worden.
Stap eens in de schoenen van de ander voordat je een oordeel velt.
Tel tot 10 voordat je iets opschrijft of roept.
Je kunt niet met iedereen vriendjes zijn, maar wel tegen iedereen vriendelijk zijn !!!
En dat levert uiteindelijk altijd iets op, een beter gevoel over/met jezelf.


Rest mij om al mijn trouwe volgers, degene die altijd zo trouw een reactie plaatsen, een prachtig mooi en creatief 2016 toe te wensen.
Weet dat ik het waardeer dat jullie mijn blog zo trouw volgen.



6 opmerkingen:

  1. Wow, dat klinkt als een hartstikke fijn jaar!
    Ik wens je alle goeds voor 2016 :)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk blogje.
    En ja,de natuur geeft je zoveel.
    En wat ben je ijverig bezig geweest.
    Zowel met je lekkernijen als je mooie handwerken.

    Ook voor jou een heel goed 2016 toegewenst.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto collage beste wensen voor het nieuwe jaar Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig blogje heb je gemaakt en wat ben je bezig geweest dit jaar, met recepten haken borduren en veel meer.
    Ik hoop volgend jaar weer veel van je blogjes te kunnen genieten, maar voorals nog wat dit een geniet moment met deze prachtige colage foto's.
    Bedankt!
    Voor 2016 hoop ik op een goed, verdraagzaam , gezond en creatief 2016.

    lieve groet,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van de laatste dagen en maak weer een mooi jaar van 2016!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens alle goeds voor jou en jouw dierbaren en een creatie 2016. Groer Ingrid van Kaam

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...