zaterdag 9 juli 2016

Bloemen.......en onkruid !!!




Hallo lieve blogvolgers.
Deze keer een post zonder handwerkjes.
Hoewel ?
In de tuin werken vergt veel handwerk.
De afgelopen week heb ik elke dag wel een paar uurtjes (of uren) in de tuin gewerkt.
Dat was ook wel nodig, na bijna 6 weken vakantie.
Kruiwagens met onkruid zijn er naar de groen hoop gebracht.
En nu is de tuin weer bijna op orde.
Wat een voldaan en opgeruimd gevoel geeft dat ook weer.
Er bloeien nog veel rozen in de tuin, en om nog meer bloei te krijgen knip ik de uitgebloeide rozen uit de struiken. Dat zorgt voor een tweede bloei en nog meer genieten.




























Er zijn nog weinig vlinders in de tuin, dat zal wel met de tot nu toe tegenvallende zomer zijn.
Maar dit blauwtje heeft de bloemen van de braam toch gevonden.
3 foto's van de 40 die ik gemaakt heb zijn nog een beetje geschikt om hier op mijn blog te plaatsen.
De rest is in de prullenbak beland, zo'n vlinder blijft maar moeilijk stil zitten voor de foto.
En toch ben ik alweer blij met deze plaatjes.
Wat een prachtige kleur blauw draagt deze vlinder.


























Voor al mijn blogvolgers die nog met vakantie gaan, of gewoon lekker thuis blijven.
Ik wens jullie een mooie zomer, kom weer veilig terug, vol inspiratie en met mooie herinneringen.
Er is zoveel moois om je heen.
Je moet het alleen wel willen zien.
Fijn weekend.

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's! Die oranje (roos?) Vind ik super mooi en het blauwtje staat er ook fantastisch op! Een tuin vraagt best wat aandacht, maar je krijgt er zoveel voor terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, jij hebt een schitterende tuin! Rozen willen het bij mij niet zo goed doen, de aarde is te arm denk ik.
    Oh, en dan die vlinder, prachtig! Er zitten inderdaad minder vlinders door de regen.
    Je blauwe bessen zullen nu niet lang meer op zich laten wachten, laat het smaken!
    En bedankt voor je lieve wens, ik wens jou nog veel tuinplezier!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, door die regen groeit het onkruid nog veel harder!
    Wat heb je een prachtige foto's gemaakt. Doen jou rozen het dit jaar ook zo goed. Wij hebben nog nooit zoveel bloemen gehad als dit jaar!
    En de Hortensia's? Ook zoveel bloemen? Die vinden die regen wel fijn.

    Maar mijn groenten zijn er minder blij mee.

    Ach ja, we kunnen niet alles hebben.
    Laat ons maar genieten van de bloemen en planten, die het wel goed doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een prachtige vlinder. Hier staat ook heel veel in bloei, ook de vlinderstruik, maar geen vlinder te bekennen hoor. Zo'n prachtig exemplaar heb ik overigens nog nooit in het 'wild' gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...