zaterdag 4 februari 2017

Knippen, plakken.........en nog veel meer.




Het was me weer een gezellig druk weekje, met van alles en nog wat.
Veel bezoek of op bezoek......gezellig.
Veel wandelen en fietsen........lekker buiten.
Veel kokkerellen ........lekker eten.
Een beetje knippen en plakken.......kranten maar ook lapjes.
Veel steekjes en kruisjes........weer een vakje af.
Gerommel in de tuin en in huis.........geeft een voldaan gevoel.


Allereerst ging ik aan de slag met mijn pakketje uit het vorige blogje. Het is een lente quiltje en ik wil het dan ook wel deze lente  aan de muur hebben hangen. En dat gaat ook wel lukken want inmiddels zijn alle lapjes geappliceerd , moeten alleen de bloemen nog in het theepotje en een beetje borduurwerk. Ik ben helemaal verliefd op de zachte kleurtjes van het quiltje, die op de foto's niet helemaal goed tot hun recht komen.




Ook het 3e vakje van "vakje per week" is geborduurd. Niet helemaal mijn smaak, maar wanneer er later andere vakjes bijkomen zal dat zeker goed komen. Inmiddels staat het 4e blokje, allemaal schaartjes, op het blog van Randje Per Week.
HIER vindt je de patroontjes van de vakjes.


Dan was het de afgelopen dagen zulk mooi weer dat het weer "tijd is voor de tuin".
Ook daar moet de voorjaars bezem er flink doorheen.
Ik ben begonnen met de kas weer toonbaar te maken, en jeetje wat ruimt dat lekker op.
Een kruiwagen vol met druivenblad heb ik eruit geschept.
En ook daar moeten af en toe de ramen gelapt worden.
Een emmer water, een beetje biologische groene aanslag verwijderaar en ze blinken je weer tegemoet.....tenminste ik moet nog wel de binnenkant voor het juiste effect.






Natuurlijk moest er ook deze week gegeten worden.
Niet zo moeilijk met zoveel keuze aan heerlijke recepten.
Gisteren maakte ik deze tomatensoep met een zelfgebakken kaas-uienbrood.
De recepten vindt je hieronder.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8186/tomatensoep-met-balletjes
http://www.24kitchen.nl/shows/rudolphsbakery/recepten/kaas-uibroodje

Dan heb ik ook nog een lekker recept voor een makkelijk eenpansgerecht.
Benodigdheden: pot bruine bonen (kidney bonen zijn ook lekker in dit recept), 2 uien, 2 rode paprika's, champignons, chorizo, paprikapoeder.
Uien bakken, paprika's, champignons en paprikapoeder erbij.
De chorizo even meebakken.
Als laatste de afgespoelde bruine bonen erbij en mee verwarmen.
Eventueel nog wat salade erbij.
Smakelijk eten.


Dan waren we deze week aan het knippen en plakken met kranten ?
We hebben een nieuwe bank op het oog, knipten de kranten in de maat van de bank.
Een goede manier om te kijken of het wel past.
Bank besteld.......12 weken wachten.
Ik ben helemaal niet ongeduldig hoor......lol.


De tafel achter de bank werd een beetje voorjaarsachtig aangekleed.
Met glas, mijn handgemaakte beren en wat andere dierbare spullen onder de stolp.


En de afgelopen week haalde ik mijn beren weer eens tevoorschijn. In de afgelopen jaren heb ik er al zoveel gemaakt. Maar zoals het wel vaker gaat met al die zelfgemaakte spullen, waar laat ik het allemaal ? Ben benieuwd naar jullie oplossingen daarvoor.
Tips zijn altijd welkom.
Deze twee ieniemienies vonden weer een plekje op een oude Franse stoffen doos.
Zonde toch om ergens ver weg te stoppen.


En dan was er vandaag ook nog het afzwemmen van kleinzoon nummer 2.
Hij mocht vandaag laten zien wat hij kon, samen met nog heel veel andere kinderen die allemaal best wel een beetje zenuwachtig waren.
Natuurlijk kon hij na afloop trots zijn diploma showen aan papa en mama, broer, oma's, opa's en tante.

Fijne nieuwe week lieve bloglezers.



16 opmerkingen:

  1. Wat een mooi quiltje wordt dat ! En je vakjeslap ook al zo mooi. Succes met het wachten op je nieuwe bank en wat heb je een juweeltjes op je sidetable staan, geweldig die beertjes. Dat zijn toch echte schatten als je zoiets bezit en dan ook nog zelfgemaakt.
    Je vraagt wat doe je er zoal mee. Nou ik wist het wel, ... voor beetjes maak ik altijd plaats LOL Ik heb er al verschillende staan en altijd vinden ze weer een plekje. Stan ze ergens, dan blijven ze ook voor hele lange tijd op die plek stan, ik ben iemand die niet snel veranderd. Zeker met zulke beertjes, daar heb ik een groot zwak voor.
    Gefeliciteerd met je kleinzoon die zijn diploma op zak heeft !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet wel een leuke oplossing voor je beeldige beertjes hoor.... gewoon te koop zetten op je blog!
    Of kan je er geen afstand van doen? Dat kan ik me goed voorstellen want ze zijn zo beeldig.
    Je hebt heel wat beleefd deze week. Lekker aan je lieve voorjaarsquiltje gewerkt. Wat doe je dat netjes, eerst alles vast rijgen voordat je begint te appliqueren. Jammer dat de kleuren nooit goed uitkomen op de foto's, dat heb ik ook altijd.
    Schreef ook net over mijn tuin, de kale stengels en het verlangen naar bloemen :-)
    Bij jou al niet beter. Maar de kas is opgeruimd, misschien al wat zaaien?
    Leuk dat je kleinzoon geslaagd is, je bent super trots natuurlijk.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, al je gemaakte spullen, waar laat je ze? Ik kan je er helaas geen tips in geven want ik kamp met hetzelfde probleem......zie mijn blogje van a.s. maandag maar.....zo leuk, beren en poppen maken, maar ja, elk jaar een beer of pop zijn er ook weer vijf in vijf jaar, zoiets, en het huis raakt vol, maar het blijft een hele leuke bezigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was dan wel een erg drukke week, zo te lezen. Wel allemaal leuke dingen, nou ja, ramen lappen van de kas is niet zo leuk, maar wel een voldaan gevoel, zoals je schreef. Zoals dat lente quiltje, wat wordt dat een schatje. En dan hopen dat we toch wat warmer krijgen. En wat een schattige beertjes, om hopeloos verliefd op te worden.
    Gefeliciteerd voor kleinzoon no.2 met zijn afzwem diploma.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk verslagje... inderdaad een druk weekje... fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die voorjaarsquilt wordt prachtig!! Wat een talent!
    En zo leuk hé, voorzichtigaan weer in de tuin beginnen... Ik heb eergisteren ook alvast een pak herfstbladeren opgeruimd ( zelfs na 20 kruiwagens die ik in de herfst van het gazon had gehaald, lag er nog genoeg op het pad om een uur zoet mee te zijn! ).
    Waar ik mijn creaties laat? Ik geef veel cadeau, maar ik gebruik zelf ook heel wat. De rest gaat in dozen tot ik weet wat ermee moet gebeuren, en ja, die dozen staan vaak in de weg in de hal... Tja, het leven van een creatieveling ;-)
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he dat mooie weer van de week.
    Hier staan de sneeuwklokjes ook al te pronken in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zien je werkjes er leuk uit, ben benieuwd hoe het lentequiltje gaat worden.
    Wat gezellig met al die beertjes, Gewoon ergens neerzetten, het is zonde om ze in de kast op te bergen.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk blogje weer. Die tuin is herkenbaar, ik ben met het mooie "lente" weer toch maar vast een beetje begonnen met opruimen. Overal kwam al wat groen naar boven. We kunnen gewoon niet wachten, toch...
    Fijn week Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk blogje van je drukke week. Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke recepten staan er in dit gezellige blogje. Fijn he om weer een beetje voorjaar te proeven maar ik denk dat wij nog even moeten wachten want eind van de week zal het toch weer winter worden. Jammer maar het gaat de goed kant op. De beertje zijn zo leuk om te zien maar je hebt helemaal gelijk als je schrijft waar moet ik met al die spullen heen. Dat vraag ik mij ook wel eens af. Maar zolang je er plezier aan beleeft denk ik dat je je er geen zorgen om moet maken waar moet ik met die spullen heen maar gewoon dat doen wat je plezier aan hebt om mee bezig te zijn. Ik vraag mij ook vaak af wat er met mijn quilt's gaat gebeuren als ik er niet meer ben en toch beleef ik veel plezier aan het maken en ga er rustig mee door.
    Fijne zondag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een volle week! Natuurlijk met als hoogtepunt het afzwemmen van kleinzoon! Maar ook van die schone ramen wordt je weer blij! Klaar voor de Lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi lente(quiltje) in wording !:o))
    leuk om te zien hoe je appliceerd ( Ik vind het ook het fijnst werken om eerst (om) te rijgen en dan appliceren :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Omdat je van die hele lieve berichtjes achterliet, en ik je blog niet kende, ben ik eens even gaan kijken bij je...; en wat vind ik dat leuk! Een feestje van herkenning, dat je ook beren maakt (tegenwoordig quilt ik eigenlijk alleen maar, met een beetje breien en borduren), want dat heb ik jaren gedaan. En ik zie, dat je ook bijna dezelfde smaak hebt met het patchwork/quilten/appliceren als ik. Ik heb je blog op mijn leeslijst gezet en ga je graag volgen!
    O ja... heel lief quiltje, waar je mee bezig bent, en schitterende beertjes, die zeker een ere-plaatsje verdienen!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn die beertjes toch schattig ! Ben gewoon een beetje flieft op deze kleine knuffeltjes die je maakt . En ja....dat lente quiltje is erg leuk om te zien. Fijne kleurtjes ! Veel plezier met maken en groetjes van MoniQuilt

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...