zaterdag 11 november 2017

Hoe het gewone............heel bijzonder wordt.



Allereerst wil ik jullie bedanken voor de lieve reacties op mijn vorige blogje. 
Het is altijd fijn om berichtjes van jullie te ontvangen.



Er zijn wel eens van die weken dat je denkt, is er iets bijzonders gebeurt wat de moeite waard is om een blogje aan te wijden ?



Maar moet er altijd iets bijzonders zijn ?
En wat is bijzonder ?
Zijn de meest gewone dingen niet bijzonder genoeg ?
Dat noem ik "kabbel weken".



Gewoon met de honden wandelen, is helemaal niet zo bijzonder ?
Maar dat is het in mijn ogen toch wel.



Want buiten is elke dag anders.
De afgelopen week hadden we: zon, vorst, regen, wind en bewolking.
En dat je dan "gewoon" buiten mag en kan zijn is toch wel bijzonder.
En bovendien iets om ook dankbaar voor te zijn.






Het Quilt/Handwerk Café in Rijpwetering ( elke 2e en 4e woensdag van de maand ) begint eigenlijk al heel gewoon te worden.
Maar is dat eigenlijk toch niet.
Want stel je voor dat je niet zou gaan.
Dan mis je toch de gezelligheid van met elkaar quilten (iets anders mag natuurlijk ook), kletsen, andere mensen met dezelfde interesse's ontmoeten, koffie drinken, lunchen en nog meer quilten.

En zonder zou zo een week zeker nog meer kabbelen.

(left side 11th from top en A3 Dear Jane)

Er was deze week zeker weer een bijzonder ! gezellig café.

Dat ik jullie elke week mijn quilt-werk van de afgelopen week laat zien is denk ik niet meer zo bijzonder.
Er wordt dat voor jullie ook niet een beetje saai ?

(A4 Dear Jane)

Maar dat is wat er in zo een week gebeurd en meer kan ik er ook niet van maken.
Wanneer je het niet leuk vind......kom dan een andere keer weer eens terug voor misschien iets veel meer bijzonders.

( LS 11, LS 12 en LS 13)

Ik werkte weer verder aan mijn Rowdy blok.
En maakte nog een Dear Jane blok en punt.
De twee die ik jullie vorige week al liet zien maar helemaal niet enthousiast over kon zijn werden opnieuw gemaakt.
Deze passen wel in het kleurpalet.
Met mijn "vakje per week" loop ik een vakje achter.





De Rowdy is al bijna niet meer in zijn geheel op de foto te krijgen.




Een tijdje terug kreeg ik van mijn dochter het kookboek:
Reishonger van Sabine Koning.
Het boek is onder andere hier te koop.
https://www.bol.com/nl/p/reishonger/9200000071290445/



Als ik eerlijk ben haal ik, terwijl er bij ons best wel veel kookboeken op de plank staan, de meeste recepten gewoon van internet.
Maar dit boek is nu echt eens zo een boek waar ik ook daadwerkelijk uit ben gaan koken.
En ook een fijn kijk en leesboek is.
Afgelopen week was dat onder andere tarte flambée, ook wel bekend als flammkuchen.
Het gerecht komt oorspronkelijk uit de Elzas, alhoewel andere er van overtuigd zijn dat het een Oostenrijks recept is.
Het brengt ons in ieder geval even terug in de Elzas.

Nu ben ik vergeten om er een foto van te maken.
Maar hij was te lekker.
Dus heb ik maar even een foto van het internet gepikt.



Om het toch nog een beetje "gezond" te maken legde ik er rode paprika's en champignons op ( die ik eerst nog wel in de koekenpan bakte).
Smullen maar.

Uit hetzelfde boek komt het recept voor Karni Stoba - gestoofde sukadelapjes.
Een gerecht uit Curacao.
Daar wordt het gegeten met rijst en gebakken banaan.
Maar wij eten het bijvoorbeeld met andijvie stamppot.
Ook al weer smullen geblazen.



Gewone sukadelapjes op een bijzondere manier.


Verder keek ik deze week heel "gewoon" maar een bijzonder serie op Netflix.
Alias Grace.
Note: In het 19e eeuwse Canada moet een psychiater bepalen of een moordenares ontoerekeningsvatbaar is. De serie is gebaseerd op een roman van Margaret Atwood.
In de serie komen veel quilts voorbij , en werkt de hoofdrolspeelsters tijdens de gesprekken met de psychiater aan quiltblokken.
https://www.tvserieskijken.nl/alias-grace/

En zo zie je maar dat een week die ogenschijnlijk lijkt voort te kabbelen toch nog heel wat bijzonders in zich heeft.





Ik wens jullie een mooie nieuwe week.








12 opmerkingen:

  1. Ik geniet ook erg veel van je blogjes, dus wat is gewoon? Geniet van je foto's, van je handwerk, recepten die langs komen waar ik spontaan opsta om te kijken of ik sommige ingrediënten ook in de kast heb, zodat ik ze een dezer dagen kan gaan maken.
    Je blokjes van DJ en de punten zijn prachtig!!! Je Rowdy, is voor mij een WIM-metje ;-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jou ook een hele fijne week toe en geniet van alles waar je mee bezig bent en al die lekkere dingen die je kookt of bakt.
    Ik hoop dat het wandelen met de honden geen problemen meer zal geven.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto’s, vooral van die Nederlandse luchten, herfstweer, ik kan er zo van genieten
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke dag heeft wel iets bijzonders als je het maar wil zien en het kleine eert.......je bent gezegend als je dat kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke dag is toch bijzonder? Elke dag is er wel iets nieuws of vernieuwend, hoe klein ook ;-)
    Mooie dj blokje sen wat wordt je rowdy mooi zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel gewone dingen..... ja soms ga je die pas waarderen als ze er niet meer zijn....
    Maar je laat goed zien op je blog hoe mooi gewone dingen kunnen zijn, en natuurlijk is het niet saai om je quiltwerk te laten zien. Hoewel ik zelf ook wel eens denk "die blokken van Jane kennen ze nu zo langzamerhand wel", blijven de blokken van een ander toch leuk door ander kleur- en stofgebruik.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh jee, dus de moordenares is een quiltster? Wil je daar iets mee zeggen? ;-)
    Die quilt van je wordt wondermooi trouwens... Echt eentje dat kan dienen als erfstuk.
    En hoe maak je toch steeds die schitterende foto's?? Hoe je die wolken vangt... echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het héél bijzonder om over deze gewone dingen te lezen. Wat maak je prachtige foto's tijdens je wandeltochtjes. Wat zie je toch veel als je er oog voor hebt!!
    Je maakt goede vorderingen met je quiltprojecten. Ik krijg nooit genoeg van die kleine DJ-blokjes. Voor mij mogen ze hier iedere week voorbij komen.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt, en iedere dag heeft wel iets.
    Mooie blokken van je Jane heb je weer gemaakt en de Rowdy begint ook op te schieten,de kleuren
    passen goed bijelkaar.
    Fijne zondag Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk blogje en leuk beschreven. Je hebt mooie foto's gemaakt van zon kabbel week:) en je quiltwerk prachtig. Een fijne kabbel week. Grüße

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke ontspannen weekje gevuld met van alles leuks heb je gehad, zou graag zo'n kabbelweekje willen boeken hihi! Prachtige foto's heb je gemaakt en het licht zo mooi gevangen.
    Je rowdy is een plaatje om te zien, geweldig!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...